top of page

צבעוניות

גלריה " על האגם" , 14-27.5.23


מאת : נילי ויצטום ושלי רשקס



תערוכת "צבעוניות" היא מיזם אמנותי נוסף של צמד האוצרות מ- Artodo : שלי רשקס ונילי ויצטום שבמרכזה הצבע.


מדברי האוצרות :

לאורך ההיסטוריה הצבעוניות היא אבן דרך בעולם האמנות ורבות נכתב על תרומתה ומשמעויותיה.

אנרי מאטיס, האמן הצרפתי שנודע בעיקר בשל השימוש הבולט שלו בצבע, הסופר לואיס ג'אנטי והתיאורטיקן פרננד לגר כתבו מסות בתחום שהיוו בסיס ליצירותיהם של אמנים בתחומי האמנות הפלסטית, הספרות, התיאטרון, הקולנוע ועוד.

תערוכה זו, העוסקת בצבעוניות, שמה זרקור על האסתטיקה והמשמעויות של הצבע שהוא מרכיב חזותי חשוב ביצירת האמנות.

האמנים המשתתפים בתערוכה משתמשים במגוון טכניקות ליצירת קומפוזיציות תוססות ודינמיות, כאשר הצבע הוא המוקד העיקרי של העבודה. חלק מהציירים משתמשים בפלטת צבעים מוגבלת, בעוד שאחרים משתמשים במגוון רחב של גוונים כדי ליצור תחושה של עושר ומורכבות, וגם הפסלים השתמשו בצבע ובפטינות כדי להדגיש את יצירותיהם, ובשיבוץ פסיפס אבנים או זכוכית, כדי להוסיף צבע ומרקם.

בעבודות הקרמיקה ואמנות הטקסטיל המוצגות בתערוכה, הצבע הוא מאפיין מכריע של המדיומים. הקרמיקאים משתמשים בצבעי אנגוב וגלזורות כדי ליצור מגוון של צבעים ומרקמים על היצירות שלהם, בעוד שאמני הטקסטיל משתמשים במגוון טכניקות כדי ליצור הדפסים וצבעים מורכבים בעבודתם.


לסיכום: הצבע הוא כלי חשוב לאמנים העוסקים באמנות פלסטית ומאפשר להם ליצור יצירות דינמיות, אקספרסיביות ומשכנעות ויזואלית, שיכולות להשפיע על מצב הרוח ולהעביר מסרים בקשת רחבה של חוויות הנעות מסערת רגשות, תשוקה, אהבה, שגשוג, פריחה, נעורים, הרמוניה, רוחניות, טוהר תקווה ועוד.


תערוכת צבעוניות מבטאת חגיגה צבעונית, עשירה בתמונות חזותיות המנהלות דיאלוגים עם הסביבה ומעוררות תחושות הנעות על סקאלה רחבה של רגשות מסוגים שונים.


האמנים המשתתפים :

אסנת אגם, בת-7 אילני, בוריס ביליס, נועם בן משה, ניקיטה בן עמי, אסתר בראל, מיכל ברוטפלד, פולינה ברנפלד, הילה גד הוד טל, אריאלה גוטנברג יריב, ילנה גינסבורג, אירית גרוסמן ביבר, דפנה דגן, אתי דוד, רינה דוד,

לייה הלופגיל, נילי ויצטום, עליזה ורדי בן אבו, אלה זאק, מיקי טאנט, אודליה יהודיין, איריס ישראלי, יוליה כהן,

עשירה לוי, צופיה לוית חן גלז, ליזי ליאון, שולמית ליפשיץ אליהו, צביה ליכטיגשטיין, גדעון לרון, חגית מויאל,

ילנה מילנר, יאנה מרום, דליק נאמן, זהבה נטר, מרי פארי, גלה פלור, דדי פלינט, מירי פנאן, איתן פריד, פאני צדוק, רחל קגן, ענבל קריסטין, נחמה קרמס, לאה ראב, אירית רוטרובין, אסתי רויטמן כהן, יפה שבת, יערה שגב, דפי שפיר


חלל התערוכה - גלריה על האגם


לערב הפתיחה החגיגי הגיעו מאות אורחים נרגשים.

את האירוע פתח ר' העיר רעננה - מר חיים ברוידא


אחריו נשאו דברים אוצרות התערוכה, וכמיטב המסורתכל האמנים הוזמנו והוצגו לפני קהל האורחים וקבלו ורד אדום עם כרטיס תודה. בהמשך הערב הופיעו ניקיטה בן עמי, אמנית רב תחומית שמשתתפת בתערוכה ואירנה קוטביצקאיה במופע דואט "Freyja" המשלב מוזיקה ממסורות שונות, במיוחד שירי טקסי נשים מבלארוס בליווי האנרגיה של תופי טאיקו היפנים. הפרויקט הייחודי הזה קיים רק בישראל. בזכות שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין אירנה, זמרת פולק, פסנתרנית ומלחינה ובין ניקיטה, אמנית רב תחומית ומתופפת על תופי טאיקו יפנים.





התערוכה זכתה לתהודה רבה, מאות פוסטים פורסמו ושותפו ברשתות החברתיות. בנוסף, פורסמו כתבות רבות , מצ"ב קישורים לחלק מהם.


יח"צ Artodo - נילי ושלי פורטפוליו Promotion


יח"צ מיכל ברוטפלד


התערוכה הייתה פתוחה שבועיים, ובמהלכה בקרו כ- 1500 אורחים נלהבים שחזרו שוב ושוב עם חברים, הצטלמו עם העבודות וכתבו דברי שבח מרגשים ותודות על אומנות ואוצרות במיטבה בספר באורחים.

האמנים המציגים נהנו מאד מהתגובות האוהדות, מהפרסום ומהפרגון הבלתי פוסק, והעלו עשרות פוסטים אוהדים ברשתות החברתיות. את הפוסטים ניתן לקרוא בעמוד הפייסבוק - Artodo

כמו בכל התערוכות שלנו, גם לתערוכה זו הפקנו קטלוג אינטרקטיבי שמכיל את כל העבודות שהוצגו. הקטלוג הוא ייחודי ויישאר זמין באתר Artodo לתמיד.


אוצרות : שלי רשקס ונילי ויצטום

צילומים ווידאו : מרי פארי


תמונות מאירוע הפתיחה










מעוניינים שנכתוב ונפרסם פוסט בבלוג שלנו גם עליכם ? מוזמנים לפנות אלינו ל- art.srnw@gmail.com
205 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page